Regulamin Organizacyjny
Regulamin Organizacyjny Podmiotu Leczniczego P2 Med. Sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Gdyni,
zwany dalej „Regulaminem”
I. Postanowienia ogólne
- Nazwa i adres podmiotu:
Nazwa: P2 MED sp. z o.o. sp. k., wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000691172, NIP: 5862321756, REGON: 368095870, wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Pomorskiego pod nr księgi rejestrowej: 194461-20170906.
Adres: ul. Świętojańska 126/3, 81-404 Gdynia
dalej w treści Regulaminu jako „Podmiot leczniczy”
Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot leczniczy, w tym przez zatrudnione w nim lub współpracujące z nim na innej niż stosunek pracy podstawie, osoby wykonujące zawody medyczne.
- Podstawa prawna funkcjonowania Podmiotu leczniczego:
Podmiot leczniczy działa na podstawie:
- powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Pomorskiego;
- Regulaminu Organizacyjnego;
- Umowy spółki komandytowej i wpisu do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
- Cel działania i zadania Podmiotu leczniczego:
udzielanie odpłatnych ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, obejmujących świadczenia podstawowej lub specjalistycznej opieki zdrowotnej oraz świadczenia z zakresu rehabilitacji leczniczej, w formie: wizyt domowych w miejscu pobytu pacjenta, świadczeń zdrowotnych realizowanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych oraz świadczeń zdrowotnych udzielanych w gabinetach lekarskich placówek partnerskich.
II. Struktura organizacyjna Podmiotu leczniczego, zakres podstawowych obowiązków i zadań poszczególnych osób lub jednostek organizacyjnych
- Podmiot leczniczy prowadzi zakład leczniczy pod nazwą P2 MED Assistance, P2 MED Assistance Bydgoszcz oraz P2 MED Assistance Szczecin.
- W ramach zakładów leczniczych wyodrębnione zostały jednostki organizacyjne:
– P2 MED ASSISTANCE, 81-404 GDYNIA UL. Świętojańska 126/3, z komórkami organizacyjnymi : Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii,
– P2 MED ASSISTNACE, 50-062 WROCŁAW PLAC SOLNY 14/3, z komórkami organizacyjnymi : Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii, Poradnia Laryngologiczna,
– P2 MED ASSISTANCE, 00-140 WARSZAWA ALEJA SOLIDARNOŚCI 117/207, z komórkami organizacyjnymi : Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii, Poradnia Laryngologiczna, Poradnia Chorób Płuc,
– P2 MED ASSISTANCE,31-060 KRAKÓW PLAC WOLNICA 13/10, z komórkami organizacyjnymi: Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii, Poradnia Psychiatryczna,
-P2 MED ASSISTANCE, 90-057 ŁÓDŹ UL. HENRYKA SIENKIEWICZA 85-87/8, z komórkami organizacyjnymi : Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii,
-P2 MED ASSISTANCE, 61-751 POZNAŃ UL. BÓŻNICZA 15/6, z komórkami organizacyjnymi : Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii, Poradnia Laryngologiczna,
-P2 MED ASSISTANCE, 40-082 KATOWICE UL. JANA III SOBIESKIEGO 11E/6, z komórkami organizacyjnymi : Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii, Poradnia Laryngologiczna,
-P2 MED ASSISTANCE BYDGOSZCZ, 85-467 BYDGOSZCZ UL. FILTROWA 27, z komórkami organizacyjnymi : Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii,
-P2 MED. ASSISTANCE SZCZECIN, 71-627 SZCZECIN UL. 1 MAJA 39, z komórkami organizacyjnymi : Poradnia lekarza POZ, Poradnia POZ Lekarza dla dzieci, Poradnia Pielęgniarki POZ, Poradnia Położnej, Pracownia Fizjoterapii,
- Zakładami leczniczymi kieruje Dyrektor, którego zadania i kompetencje są następujące:
- odpowiedzialny za kierowanie zakładem leczniczym, podejmowanie decyzji strategicznych oraz nadzór nad realizacją świadczeń zdrowotnych;
- reprezentuje zakład leczniczy we wszystkich sprawach związanych z jego bieżącą działalnością;
- sprawuje nadzór nad pracą specjalistów ds. rozliczeń oraz specjalistów ds. rozwoju;
- podejmuje decyzje w procesie rekrutacji personelu medycznego;
- sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przez personel medyczny i innych pracowników lub współpracowników zakładu leczniczego, przepisów prawa oraz wewnętrznych regulaminów, zarządzeń, instrukcji, procedur i innych regulacji porządkowych obowiązujących w zakładzie leczniczym;
- zarządza personelem medycznym i administracyjnym zakładu leczniczego.
4. W zakładzie leczniczym utworzone jest stanowisko specjalisty ds. rozliczeń, którego zadania i kompetencje są następujące:
- odpowiada za zarządzanie finansami zakładu leczniczego, w tym prowadzenie rozliczeń z pacjentami lub klientami zakładu leczniczego, ubezpieczycielami, zleceniobiorcami, podmiotami współpracującymi z zakładem leczniczym w ramach prowadzonej przez niego działalności leczniczej oraz innymi podmiotami;
- prowadzi księgowość, przygotowuje sprawozdania finansowe oraz monitoruje przepływy finansowe, przy wsparciu podmiotu zewnętrznego, świadczącego na rzecz zakładu leczniczego usługi księgowe;
- współpracuje z Dyrektorem w zakresie planowania budżetu oraz kontrolowania kosztów;
- prowadzi dokumentację finansową i przygotowuje raporty finansowe dla Dyrektora;
- monitoruje i analizuje koszty operacyjne Podmiotu leczniczego;
- zastępuje Dyrektora w sprawach bieżących związanych z funkcjonowaniem zakładu leczniczego, w razie jego nieobecności.
5. W zakładzie leczniczym utworzone jest stanowisko specjalisty ds. rozwoju, którego zadania i kompetencje są następujące:
- odpowiada za rozwój zakładu leczniczego i Podmiotu leczniczego, w tym wdrażanie nowych usług medycznych, analizę rynku oraz rozwój technologiczny w zakresie realizowanych świadczeń zdrowotnych;
- opracowuje strategię marketingową oraz strategię promocji usług, świadczonych przez zakład leczniczy;
- koordynuje działaniami marketingowymi Podmiotu leczniczego;
- sprawuje nadzór nad projektami, mającymi na celu podniesienie jakości realizowanych świadczeń zdrowotnych oraz zwiększenie liczby pacjentów;
- monitoruje i raportuje efekty działań w zakresie rozwoju Podmiotu leczniczego.
6. W zakładzie leczniczym utworzone jest stanowisko Dyrektora ds. marketingu, którego zadania i kompetencje są następujące:
- opiniuje projekty strategiczne dotyczące serwisu: Wezwijdoktora.pl na domenie i na landing page Wezwijlekarza.online.pl oraz innych platformach;
- tworzenie strategii marketingowej oraz koordynowanie działań marketingowych serwisu;
- Współpraca z Dyrektorem i Specjalistami ds. rozwoju i ds.rozliczeń
7. W zakładzie leczniczym świadczeń zdrowotnych udziela:
I. Lekarz, którego zadania i kompetencje są następujące:
- udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowym lub zgodnie z posiadaną specjalizacją;
- edukuje pacjentów,
- odpowiada za kontakt z pacjentem w zakresie związanym z realizacją świadczeń zdrowotnych;
- prowadzi dokumentację medyczną pacjentów.
II. Pielęgniarka/ratownik medyczny/ Położna, których zadania i kompetencje są następujące:
- udziela świadczeń zdrowotnych zgodnie z zakresem uprawnień i doświadczenia zawodowego;
- prowadzi dokumentacje medyczną pacjentów.
7. W zakładzie leczniczym utworzone jest stanowisko Rejestrator /Rejestratorka, których zadania i kompetencje są następujące:
- udziela informacji o rodzaju świadczeń zdrowotnych realizowanych przez zakład leczniczy;
- rejestruje zgłoszenia pacjentów lub klientów Podmiotu leczniczego na świadczenia zdrowotne;
- zakłada pacjentom karty medyczne w dedykowanym do prowadzenia dokumentacji medycznej Podmiotu leczniczego programie;
- prowadzi obsługę telefoniczną, mailową lub korespondencyjną w sprawach związanych z bieżącą działalnością zakładu leczniczego;
- zbiera opinie pacjentów lub klientów zakładu leczniczego na temat odbytych wizyt i teleporad.
III. Zasady świadczenia usług
Podmiot leczniczy zapewnia ambulatoryjną opiekę zdrowotną w zakresie:
- Wizyty domowe:
- realizowane zgodnie z harmonogramem ustalonym przez zakład leczniczy;
- pacjenci umawiani są na wizyty domowe telefonicznie, mailowo;
- personel medyczny zobowiązany jest do przestrzegania standardów etycznych i zasad wykonywania zawodu podczas wizyt, w tym do przestrzegania procedury realizacji wizyty domowej, która stanowi załącznik do umowy zawartej z osobą realizującą świadczenia zdrowotne na rzecz pacjentów zakładu leczniczego;
- dokumentacja medyczna z wizyty prowadzona jest przez osobę, która zrealizowała wizytę domową w dedykowanym do tego przez Podmiot leczniczy systemie elektronicznym.
- Teleporady:
- świadczone za pośrednictwem telefonu przez lekarzy, którzy świadczą na rzecz pacjentów zakładu leczniczego świadczenia zdrowotne;
- pacjenci umawiani są na teleporady telefonicznie lub przez system rezerwacji online dostępny na stronie internetowej wezwijdoktora.pl;
- personel medyczny zobowiązany jest do przestrzegania standardów etycznych i zasad wykonywania zawodu podczas teleporad, w tym do przestrzegania procedury realizacji teleporad, która stanowi załącznik do umowy zawartej z osobą realizującą świadczenia zdrowotne na rzecz pacjentów zakładu leczniczego;
- dokumentacja medyczna z teleporad prowadzona jest przez osobę, która zrealizowała teleporadę w dedykowanym do tego przez Podmiot leczniczy systemie elektronicznym.
- Wizyty w gabinetach specjalistycznych placówek partnerskich:
- umawiane w dla pacjentów zakładu leczniczego w partnerskiej placówce medycznej, współpracującej w tym zakresie z Podmiotem leczniczym;
- pacjenci umawiani są na wizyty w gabinecie telefonicznie lub mailowo;
- zakład leczniczy kieruje pacjentów do partnerskich placówek medycznych, na podstawie zawartych z tymi placówkami umów, które określają zasady współpracy stron w zakresie realizowania świadczeń zdrowotnych.
- Pakiety badań diagnostycznych:
- prowadzenie działalności oświatowej w zakresie ochrony zdrowia, promocji i profilaktyki zdrowia w zakresie oferowanych pakietów dla podmiotów instytucjonalnych;
- organizacja pobraniowych wizyt pielęgniarskich, polegających na pobraniu materiału do badania diagnostycznego i dostarczenie go do laboratorium, z którym współpracuje zakład leczniczy z zachowaniem najwyższych standardów.
IV. Miejsce i czas świadczenia usług
- Podmiot medyczny udziela świadczeń zdrowotnych w formie bezpośredniego kontaktu personelu medycznego z pacjentem w miejscu pobytu pacjenta lub w partnerskiej placówce medycznej, jak również za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
- Miejscem realizacji świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, jest miejsce z którego uprawniony członek personelu medycznego, udziela takich świadczeń.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane w dniach i w godzinach publikowanych na stronie serwisu wezwijdoktora.pl
V. Przebieg i organizacja procesu udzielania odpłatnych świadczeń zdrowotnych
- Zakład leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania z tych świadczeń.
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście (bądź przez członków rodziny, bądź osoby trzecie) telefoniczne lub mailowo, a w przypadku teleporad również poprzez system rezerwacji online, w sposób określony w rozdziale III Regulaminu powyżej.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z pacjentem lub osobą rejestrującą pacjenta na wizytę lekarską, na zasadach określonych w Rozdziale III powyżej.
- Zakład leczniczy nie udziela bezpłatnych świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia.
- Lekarze lub inni członkowie personelu medycznego, udzielający świadczeń zdrowotnych w zakładzie leczniczym, w razie potrzeby kierują leczonych pacjentów na wymagane badania radiologiczne, laboratoryjne lub konsultacje lekarskie w innych specjalnościach.
- Pacjenci dorośli lub małoletni, zgłaszający się na wizytę lekarską nie muszą posiadać skierowań, mogą jednak posiadać skierowanie od innego lekarza.
- Personel medyczny prowadzi dokumentacje medyczną z każdej wizyty lekarskiej lub teleporady.
VI. Pobieranie opłat za świadczenia zdrowotne i wysokość opłat
- Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie na podstawie umów zawieranych z pacjentami lub klientami.
- Wzory umów na świadczenia zdrowotne udostępniane są pacjentom przed rozpoczęciem udzielania świadczeń. Wzorem takiej umowy jest regulamin realizacji świadczeń zdrowotnych, który udostępniany jest na stronie wezwijdoktora.pl
- Pacjent lub osoba rejestrująca wizytę lekarską, ma obowiązek zaakceptować Regulamin przed rozpoczęciem korzystania ze świadczeń, pod rygorem odmówienia realizacji świadczeń zdrowotnych.
- Cennik aktualnych opłat za świadczenia zdrowotne realizowane przez Podmiot leczniczy jest udostępniany Pacjentom za pośrednictwem serwisu wezwijdoktora.pl
- Pacjent opłaca wizytę domową lub teleporadę bezpośrednio na rzecz i na rachunek Podmiotu leczniczego, w sposób określony w regulaminie serwisu internetowego, za pośrednictwem którego rezerwuje się wizytę lub w regulaminie świadczenia usług medycznych przez Podmiot leczniczy, zgodnie z cennikiem, o którym mowa w ust. 4 powyżej lub w wysokości ustalonej indywidualnie na podstawie ww. regulaminów.
- Podmiot leczniczy wystawia fakturę/rachunek osobie, która dokonała rezerwacji wizyty domowej lub teleporady, a następnie przekazuje fakturę w sposób uzgodniony z ta osobą lub wskazany w regulaminie serwisu, za pośrednictwem którego rezerwuje się domową wizytę lekarską lub teleporadę lub w regulaminie świadczenia usług medycznych przez Pomiot leczniczy.
- W indywidualnie uzgodnionych z pacjentem Zleceniodawcy przypadkach, członek personelu medycznego może za zgodą Podmiotu leczniczego, pobrać od pacjenta opłatę za wizytę domową w gotówce i przekazać ją Podmiotowi leczniczemu we wskazany przez ten podmiot sposób.
- Przy zawieraniu umowy pacjenci lub klienci są informowani o możliwości rezygnacji z udzielania świadczeń zdrowotnych z zachowaniem warunków przewidzianych regulaminie świadczeń zdrowotnych.
VII. Udostępnienie dokumentacji Medycznej
- Podmiot leczniczy prowadzi dokumentację medyczną pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych i zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Dokumentację medyczną udostępnia się niezwłocznie na podstawie wniosku osoby uprawnionej, w tym w szczególności:
- pisemnego wniosku (wysłanego drogą pocztową/elektroniczną lub wniosku ustnego złożonego na Infolinii podmiotu leczniczego),
- wniosku złożonego za pośrednictwem serwisu wezwijdoktora.pl,
- wniosku złożonego drogą mailową.
- Elektroniczna dokumentacja medyczna udostępniana jest na zasadach przewidzianych przez obowiązujące przepisy prawa dla tej postaci dokumentacji.
- Dokumentację medyczną udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie nieodpłatnie.
- Pacjent lub osoba uprawniona określa we wniosku, w jakiej formie prosi o udostępnienie dokumentacji medycznej:
- przesłanie drogą elektroniczną na wskazany przez pacjenta adres e-mail,
- na elektronicznym nośniku danych.
- Pacjent lub osoba uprawniona określa, w jakim zakresie wnosi o udostępnienie dokumentacji medycznej.
- Udostępnienie dokumentacji medycznej przez Podmiot leczniczy następuje niezwłocznie.
VIII. Warunki współdziałania z innymi zakładami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia
prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów i ciągłości postępowania
1. Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia innym podmiotom leczniczym dokumentację medyczną osób, korzystających ze świadczeń zdrowotnych, w dedykowanym do tego systemie elektronicznym, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa.
2. Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację, o której mowa wyżej,
podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
3. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i
ochrony danych osobowych.
IX. Postanowienia końcowe
- Wszyscy pracownicy lub współpracownicy Podmiotu leczniczego, w tym w szczególności personel medyczny, zobowiązani są do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Regulamin może być zmieniany przez Dyrektora Podmiotu leczniczego.
- Zmiany wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia.
- Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 02.01.2025